דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיאנמר - מסע הקסם המסתורי 

מאת    [ 03/11/2008 ]

מילים במאמר: 621   [ נצפה 2932 פעמים ]

בורמה
ארץ פגודות הזהב
מפגש עם בורמה הוא בראש וראשונה מפגש עם הבורמזים ה"יפים" והנעימים ביותר מבני דרום מזרח אסיה. נחשלות המדינה ועניה מבליטים את אורח החיים המסורתי ואת האמונה הדתית החזקה, הרי אנו כ"נוסעים" וכטיילים מחפשים את האותנטי, ה"אמיתי" הפחות ממוסחר, אז כל אילו חברו בפינה זו של דרום מזרח אסיה. נעימות התושבים ופשטות חיי הנזירים על רקע האמנות, מלאכות היד, המוסיקה והאדריכלות יוצרים את מרקם הטיול במדינה רחבת ידיים.

בורמה שובה את לב המטייל ממבט ראשון - הצבעים הטבעיים שלא דהו או מוסחרו, הנזירים העטויים גלימות כתומות ואדומות, הילדים המאופרים בטאנקה - צבע צהוב לבנבן של אבקת קליפץ עץ וכיפות המקדשים המצופים זהב שנתנו למדינה את כינויה ארץ הזהב.

42 מליון תושבים חיים בארץ רחבת ידיים עשירה באוצרות טבע ובמים הניגרים אליה ממורדות ההימאליה, אך נושאת את עול דיכוי המשטר הצבאי.
בעלת הסטוריה מפוארת אי שם למן המאה ה- 11. על פי המיתולוגיה היו המלכים הבורמים מצאצאי בודהא. שושלות של מלכים רבי עצמה עלו וירדו לאורך הדורות והשנים מאז המלך הראשון אנוורטה סביב שנת 1000. זה כבש חלקים בצפון תאילנד והחל בתור הזהב של הממלכה. השלל שהביא עמו הפך את פאגן לאגדה. הנהיג בפאגן את הבודהיזם ואת האלף בית הבורמזי.
במאה ה- 13 החלה הממלכה לשקוע. קובלאי חאן בזז את פאגן ב1287 עת היו בה כ 13 אלף פגודות.
מכאן ואילך ההסטוריה שלה היא סבך עימותים עם סיאם היא תאילנד שכנתה ומאבקים שבטיים.

ינגון
בירת מיאנמר ארץ בני שבט המיאן היא החשובה בערי המדינה. בליבה הפגודה הגדולה שוודגון וכן פגודות ומנזרים נוספים בעיר שילמדו אתכם על אדיקותם ותמימותם של תושבי מיאנמר. הפגודה המרכזית היא אחת מנפלאות אסיה אך העיר עצמה מוזנחת, מתפוררת וככל בירות המזרח רוחשת חיים בעיקר בלילה.
מומלץ לבקר בשעות הבוקר המוקדמות כשמגדלי הזהב נוצצים בשמש. זהו מהקדומים באתרי דרום מזרח אסיה ונבנה כבר לפני 2500 שנה. בראש הפגודה 5000 יהלומים ואלפי אבני חן יקרות כשכל אילו על רקע שלל המבנים נותנים למקום הוד וקסם מיוחד.

מנדליי
בירתה של הממלכה האחרונה והעיר השניה בגודלה במדינה, נשמר אורח החיים הבורמזי המסורתי וניתן לצפות בהווי החיים סביב הפגודה החשובה, פגודת מהאמוני ובפגודות ובמנזרים שסביב גבעת מנדליי. בפגודת מהאמוני מוצב הבודהא הנערץ מצופה זהב וסביבו פסלי ברונזה ח'מרים. עולי רגל רבים פוקדים את המקום ומבקשים מרפא לחולי וכאב. סיור בוקר לאורך המזחים ובאזור הנמל יגלה עולם של יורדי ים, סוחרים ודייגים. מרתקות גם הן הערים המיותמות והנטושות סביב מאנדליי.
בקאלאו ניתן להנות ממפגש עם עולם הולך ונעלם, השוק המקומי הופך לאבן שואבת למאות תושבים ססגוניים בני השבטים היורדים ומגיעים מערי וכפרי האזור.


אגם אינלה
טאונג'י היא המרכז למבקרים באגם אינלה ואילו הם האתרים היחידים הפתוחים לתיירות בארץ השאן, ארץ החיה על סחר באופיום ומבקשת עצמאות מדינית ופוליטית.
אגם האינלה מרהיב ביופיו ומפורסם בדייגים החותרים ברגל, בכפרים הנטויים לגדותיו ובגנים ובערוגות הצפות, טכניקה שהתפתחה במקום. בלב האגם פגודת פאונג דאו-או, שוק צף מקומי ושוק מזכרות, ובאוקטובר מתקיים סביבה פסטיבל בו משיטים סירות מקושטות.
מצפון לאגם מצויות מערות פינדאייה בהן אלפי פסלים של בודהא שהוצבו לאורך דורות ע"י צליינים ועולי רגל.

פאגן
פגאן היא בירת הממלכה הבורמזית העתיקה וזהו המקום לשוטט בין חורבות העיר הנטושה של ממלכת פאגן המהווים את פאר הארכיטקטורה, הפיסול והציור מימי תור הזהב של הממלכה. תור שהחל כבר במאה ה-10 כשהמלך כבש את טטון והביא עימו אומנים, פסלים, נזירים וכתבי קודש.
בעמק נהר הארוודי ניתן ללמוד את אורחות חייהם של התושבים המתפרנסים מחקלאות ומעבודות לאקה המופק באזור. טיול מעניין להר פופה המהווה מרכז דתי ומקדש לפולחן הנאטים, כשמראה השקיעה מעל החורבות הוא בלתי נשכח.

השילוב של ההסטוריה, האמנות, העושר הרוחני והאנושיות של המדינה הם שיא הביקור - עושר הפגודות בעמק פגאן המותיר אתכם פעורי פה ונרגשים אל מול היופי והעצמה של עשרות פגודות הצומחות מן האדמה והשילוב של האמנות וההסטוריה, האדריכלות ורוח האדם משתרגות אילו באילו
בכל פינה, אך ללא ספק הרגע המדהים הוא זמן השקיעה - המקדשים המאדימים ומשחק הלבן והזהוב על רקע גווני האדמה.


בורמה



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב